RSS-linkki
Kokousasiat:https://paatos.ulvila.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://paatos.ulvila.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Sivistyslautakunta
Pöytäkirja 19.08.2025/Pykälä 85
Edellinen asia | Seuraava asia | ![]() ![]() |
Arvioinnin painopistealueet lukuvuonna 2025-2026
Sivistyslautakunta 19.08.2025 § 85
204/12.00.01/2025
Valmistelija Sivistys- ja hyvinvointijohtaja Kimmo Vepsä
Varhaiskasvatuspäällikkö Maiju Oksanen
Kuntakohtaisen opetussuunnitelman mukaan sivistyslautakunta valitsee lukuvuosittain arvioinnin painopistealueet. Opetuksen ja kasvatuksen toimivat esittävät sivistyslautakunnalle arviointikokouksissa käytyjen keskustelujen tuloksena, että varhaiskasvatuksen ja koulutoimen painopistealueiksi lukuvuodelle 2025 – 2026 valitaan:
- Satakunnan onnellisimmat ja osaavimmat lapset ja nuoret
- Kännykät ja ITC osana arkea
- Tunne- ja turvataidot – kouluviihtyvyys
- Kulttuuripolku
- Osallistaminen
- Tuen uudistamisen vieminen arkeen
- Rehtori vastaa tuen uudistamisen toteutamisesta oman yksikönsä osalta
- Koulutusta järjestetään tarpeen mukaan
Varhaiskasvatus:
- Satakunnan onnellisimmat ja osaavimmat lapset
- Huomaa hyvä- menetelmä osana arkea, tutortoiminnan
vakiinnuttaminen
- TVT-strategian päivitys ja digitutor -toiminta
- Kulttuuripolku
- Varhaiskasvatuksen turvallisuus
- Tuen uudistuksen vieminen esiopetuksen arkeen
- Päivitetyn esiopetuksen opetussuunnitelman jalkautuminen: tuen uudistuksen infot ja pedagogiset tapaamiset/teamsit, mahdolliset sisäiset koulutukset
- Koulutustarpeiden arviointi ja suunnittelu
Esittelijä Sivistys- ja hyvinvointijohtaja Vepsä Kimmo
Päätösehdotus Sivistyslautakunta päättää hyväksyä arvioinnin painopistealueet lukuvuodelle 2025-2026 selostusosan mukaisesti:
Yhteiset:
1. Satakunnan onnellisimmat ja osaavimmat lapset ja nuoret
- Kännykät ja ICT osana arkea
- Tunne- ja turvataidot - kouluviihtyvyys
- Kulttuuripolku
- osallistaminen
2. Tuen uudistamisen vieminen arkeen
- Ulvilan kaupungin koordinoiva erityisopettaja käy erikseen jokaisen yksikön kanssa prosessin tuen uudistamisen jalkauttamisesta kouluissa
- Rehtori vastaa tuen uudistamisen toteuttamisesta oman yksikkönsä osalta
- Koulutusta järjestetään tarpeen mukaan
Varhaiskasvatus:
1. Satakunnan onnellisimmat ja osaavimmat lapset
- Huomaa hyvä- menetelmä osana arkea, tutortoiminnan vakiinnuttaminen
- TVT-strategian päivitys ja digitutor-toiminta
- Kulttuuripolku
- Varhaiskasvatuksen turvallisuus
2. Tuen uudistuksen vieminen esiopetuksen arkeen
- Päivitetyn esiopetuksen opetussuunnitelman jalkautuminen: tuen uudistuksen infot ja pedagogiset tapaamiset/teamsit, mahdolliset sisäiset koulutukset
- Koulutustarpeiden arviointi ja suunnittelu
Päätös Päätösehdotus hyväksyttiin yksimielisesti.
Edellinen asia | Seuraava asia | ![]() ![]() |