RSS-linkki
Kokousasiat:https://paatos.ulvila.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://paatos.ulvila.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kaupunginhallitus
Pöytäkirja 23.09.2024/Pykälä 221
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Viestintä- ja markkinointiohjelma
Kaupunginhallitus 23.09.2024 § 221
253/07.02.01/2024
Valmistelija Hallintopäällikkö Kirsi Sainio-Lehtimäki, puh. 044 7373 373
Ulvilan kaupunkistrategiassa 2030 on yhtenä strategian toteutusta tukevana ohjelmana mainittu viestintä- ja markkinointiohjelma. Viestintä- ja markkinointiohjelma on työstetty vuoden 2024 aikana. Sen laatimiseen on osallistettu kuntalaisia, päättäjiä, henkilöstöä ja sidosryhmien edustajia helmikuussa toteutetulla sähköisellä kyselyllä sekä huhtikuussa järjestetyllä työpajalla. Lisäksi sen työstämisessä on hyödynnetty strategian päivittämiseen liittyneen johtoryhmän kehittämistyöpajan ja osana valtuuston iltakoulua valtuustolle pidetyn kehittämistyöpajan tuloksia sekä FountainParkin verkkotyökalulla 20.5.-16.6.2024 toteutetun Paras mahdollinen Ulvila -kuntalaiskyselyn tuloksia.
Ulvilan kaupungin brändi ja brändikäsikirja on hyväksytty kaupunginhallituksen kokouksessa 21.6.2021 § 129. Viestintä- ja markkinaohjelman yhtenä tavoitteena on vahvistaa Ulvila-brändiä. Tavoitteiden lisäksi viestintä- ja markkinointiohjelmassa on määritelty viestinnän äänensävy ja tyyli, kohderyhmät, erottuvuustekijät ja vahvuudet sekä markkinoinnin kanavat ja pääviesti – onni kasvaa Ulvilassa. Lisäksi viestintä- ja markkinointiohjelmaan on kuvattu kriisiviestinnän keskeisimmät linjaukset, mitä saavutettavuus, osallisuus ja vaikuttaminen tarkoittaa Ulvilassa, keskeisimmät roolit ja vastuut sekä toimenpidesuunnitelma.
Viestintä- ja markkinaohjelma on ensimmäinen laatuaan Ulvilan kaupungissa, ja se korvaa kaupunginhallituksen kokouksessa 21.6.2021 § 129 hyväksytyn viestintäsuunnitelman. Kuten viestintä- ja markkinointiohjelmassa todetaan, viestintä- ja markkinointisuunnitelma vuosikelloineen laaditaan jatkossa vuosittain.
Viestintä- ja markkinointiohjelma on liitteenä. Ulvilan brändikäsikirja ja kaupunkistrategia 2030 ovat oheismateriaalina.
Ulvilan kaupungin hallintosäännön 5 §:n mukaan kaupunginhallitus hyväksyy yleiset ohjeet viestinnän ja tiedottamisen periaatteista sekä nimeää viestinnästä vastaavat viranhaltijat.
Esittelijä Talous- ja hallintojohtaja Koskinen Nora
Päätösehdotus Kaupunginhallitus päättää
- hyväksyä liitteenä olevan viestintä- ja markkinointiohjelman
- oikeuttaa kaupunginjohtajan tekemään asiakirjaan mahdollisia teknisluonteisia muutoksia ja korjauksia.
Käsittely Heikki Kaplas saapui kokoukseen asian käsittelyn alkaessa kello 17.02.
Päätös Kaupunginhallitus päätti yksimielisesti
- hyväksyä liitteenä olevan viestintä- ja markkinointiohjelman
- oikeuttaa kaupunginjohtajan tekemään asiakirjaan mahdollisia teknisluonteisia muutoksia ja korjauksia.
Heikki Kaplas poistui kokouksesta asian käsittelyn päätyttyä kello 17.27.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |